Υπενθυμίζουμε:

1. Αγρυπνίες 11 και 14 Αυγούστου 2017
Για λεπτομέρειες, πατήστε εδώ.

2. Ο Επιτάφιος και τα Εγκώμια της Θεοτόκου, 13 Αυγούστου 2017
Ο Επιτάφιος και τα εγκώμια της Παναγίας, είναι μία πολύ ωραία ακολουθία η οποία συνηθίζεται να ψάλλεται το δεκαπενταύγουστο την 13η του μηνός προεόρτια της Κοιμήσεως της Θεοτόκου η οποία «μεταβαίνει από της γης εις τα άνω». Μετά το πέρας του Εσπερινού, είθισται να περιφέρεται ο Επιτάφιος της Παναγίας. Όπως ακριβώς με τον Επιτάφιο της Μεγάλης Παρασκευής, ψάλλονται προς τιμή της Παναγίας τα Εγκώμια και τα Ευλογητάρια.
ΣΤΑΣΙΣ Α’ Ἡ Ἁγνὴ ἐν τάφῳ, κατετέθης βαβαί, ἡ Θεὸν γαστρί σου χωρήσασα καὶ κυήσασα ἀφράστως ἐπὶ γῆς.
ΣΤΑΣΙΣ Β’ Ἄξιόν ἐστι, μεγαλύνειν σὲ τὴν Θεοδόχον, τὴν τῶν ἀρετῶν ταμεῖον ὑπάρξασα,
καὶ χαρίτων ἁπασῶν τῶν τοῦ Θεοῦ.
ΣΤΑΣΙΣ Γ’ Αἱ γενεαὶ πᾶσαι, ὕμνον τῇ ταφῇ σου, προσάγουσι Παρθένε.
ΕΥΛΟΓΗΤΑΡΙΑ Εὐλογητή εἶ Δέσποινα, σκέπε, φρούρει τούς εἰς σέ ὑμνολογούντας.
Τῶν Ἀγγέλων ὁ δῆμος, κατεπλάγη ὁρῶν σε, ἐν νεκροῖς λογισθεῖσαν, τῆν Σωτῆρα τῶν βροτῶν,
Μαριάμ τετοκυῖαν, τόν σύν ἑαυτῷ τόν Ἀδάμ ἐγείραντα, καί ἐξ’ Ἄδου πάντας ἐλευθερώσαντα.

3. Θέματα νηστείας
Στις 16, 18 του Αυγούστου έχουμε κατάλυση οίνου και ελαίου.

4. Αγιογραφίες Εξωκκλησίου Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης και Ιωσήφ του Μνήστωρος
Όσοι επιθυμούν να ενισχύσουν οικονομικά στην αγιογράφηση του εξωκκλησιού μπορούν να αποταθούν στον ταμία της εκκλησίας μας Μάριο τηλ. 23721465

5. Κατά το μήνα Αύγουστο ο Εσπερινός αρχίζει στις 6:30μ.μ. ο Όρθρος τις Κυριακές στις 6:30-9:45π.μ. και τις καθημερινές 6:30-8:30π.μ.

Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

Ἡ ἐξομολόγηση τὸ μέσο συμφιλίωσης Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου…


Τὸ Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος εἶναι τὸ ἀρχικὸ Μυστήριο ποὺ καθαρίζει τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα ἀλλὰ καὶ γενικὰ τὸν καθαρίζει ἀπ΄ὅλες τὶς ἁμαρτίες καὶ καθιστὰ τὸ βαπτιζόμενο «ἐπίγειο ἄγγελο καὶ οὐράνιο ἄνθρωπο».

Ἔτσι καὶ τὸ Μυστήριο τῆς ἐξομολογήσεως ὀνομάζεται ὀρθὰ καὶ δεύτερο βάπτισμα γιατί δίνει τὴ δυνατότητα στὸν Πιστὸ νὰ λευκάνει τὸ χιτώνα τῆς ψυχῆς ποὺ φόρεσε στὸ Βάπτισμα καὶ λέρωσε μὲ τὶς ἁμαρτίες ποὺ διέπραξε. Τὸ Μυστήριο αὐτὸ παρέδωσε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος στοὺς ἁγίους Ἀποστόλους μετὰ τὴν Ἀνάστασή του: «Ἂν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἂν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται» (Ἰωάν. Κ΄ 23). Καὶ εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ μεγαλύτερο δῶρο ποὺ ἔκανε ὁ Θεὸς στὸν ἄνθρωπο. Ὁ Θεὸς δίνει τὴν δυνατότητα στὸ πλάσμα του νὰ μὴν δώσει λόγο ἐν ἡμέρα κρίσεως γιὰ τὶς ἁμαρτίες ποὺ ἐξομολογήθηκε.

Βέβαια, ὁ πολὺς κόσμος περιφρονεῖ τὸ Μυστήριο αὐτὸ ποὺ εἶναι ἀπαραίτητο γιὰ τὴ σωτηρία τῆς ψυχῆς του. Προβάλει κατὰ τὸν ψαλμωδὸ «προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις» (ψάλμ. 140). Πολλοὶ λόγου χάρη προφασίζονται ὅτι ἐξομολογοῦνται μπροστὰ στὴν εἰκόνα. Σεβόμαστε τὶς ἱερὲς εἰκόνες ἀλλά ὁ Θεὸς ὅρισε τὸν Ἱερέα ποὺ εἶναι δοχεῖο τῆς Χάριτός του νὰ ἰατρεύει τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ ὄχι τὴν ἄψυχη εἰκόνα. Ἂν ἴσχυε αὐτό, ἂς βάλουμε ψωμὶ καὶ κρασὶ μπροστὰ στὴν εἰκόνα καὶ ἂς τὰ μεταβάλει ἡ εἰκόνα σὲ Σῶμα καὶ Αἷμα… Μόνο ὁ Ἱερέας μπορεῖ νὰ μεταβάλλει τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασὶ σὲ Σῶμα καὶ Αἷμα ἀλλὰ καὶ μόνο αὐτὸς μπορεῖ νὰ τελέσει τὸ Μυστήριο τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως ὁ ὁποῖος εἶναι καὶ οἰκονόμος ὅλων τῶν ὑπόλοιπων Μυστηρίων.

Ἄλλοι πάλι προφασίζονται ὅτι δὲν ἔχουν κάποια σοβαρὰ ἁμαρτήματα, λέγουν δηλαδὴ χαρακτηριστικά: “δὲν σκότωσα, δὲν ἔκλεψα κλπ… δὲν χρειάζομαι ἐξομολόγηση”. Ἐδῶ ὅμως ἀπαντάει χαριτωμένα ὁ ἀείμνηστος Γέροντας Ἐπιφάνειος Θεοδωρόπουλος. Ἀκούγοντας λοιπὸν ὁ πατὴρ τὶς προφάσεις αὐτὲς ἀπὸ ἕνα πνευματικό του τέκνο, εἶπε: «Ἂν τὰ εἶχες κάνει αὐτὰ παιδί μου θὰ ἤσουν στὴ φυλακὴ καὶ ὄχι ἐδῶ μπροστά μου…».

Βέβαια, εἶναι σοβαρὰ αὐτὰ τὰ ἁμαρτήματα ποὺ ἀναφέραμε ἀλλὰ θεραπεύονται στὴν ἐξομολόγηση. Ὅμως, ἂν δὲν τὰ ἔχουμε διαπράξει δὲν σημαίνει ὅτι δὲν ἔχουμε ἄλλα πάθη κι ὅτι δὲν ἔχουμε ἀνάγκη ἀπ΄τὴν ἐξομολόγηση. Ἂν κοιτάξουμε καλὰ τὴν ψυχή μας θὰ δοῦμε ὅτι εἶναι γεμάτη ἀπὸ πολλὲς πληγὲς ποὺ τὶς ἀγνοοῦμε. Δηλαδὴ ἀπὸ πολλὰ πάθη ποὺ παραβλέπουμε λόγω τοῦ ἐγωϊσμοῦ μας ἀλλὰ καὶ τῆς ἅγνειάς μας, ἐξαιτίας τοῦ ὅτι δὲν ἐνδιαφερθήκαμε νὰ καλλιεργήσουμε τὸ χωράφι τῆς ψυχῆς μας καὶ νὰ τὸ ἀπαλλάξουμε ἀπὸ τὰ ζηζάνια.

Γι΄αὐτό, ὅλοι πρέπει ἂν δὲν τὸ ἔχουμε κάνει ἤδη, νὰ ἐπιλέξουμε ἕναν καλὸ καὶ διακριτικὸ πνευματικό. Σὲ αὐτὸν νὰ ἀναθέσουμε τὴν καθοδήγηση τῆς ψυχῆς μας, ἔχοντας πλήρη ἐμπιστοσύνη στὸ πρόσωπό του καὶ ὅταν ἐμφανισθεῖ σὲ σχέση μὲ αὐτὸν κάποια σύγχυση, ἔλλειψη ἐμπιστοσύνης ἢ ὑπόνοια, ἀμέσως νὰ τὸ ἀναφέρουμε σὲ αὐτὸν μὲ πλήρη εἰλικρίνεια, ἀλλιῶς ὁ ἐχθρὸς μπορεῖ νὰ μᾶς καταστρέψει.
Ὅσον ἀφορᾶ τὶς δικές μας ἐνέργειες πρὶν τὴν ἐξομολόγηση, τὸ πρῶτο εἶναι νὰ προσευχηθοῦμε θερμὰ στὸν Θεὸ νὰ μᾶς φωτίσει γιὰ νὰ βροῦμε τὰ ἁμαρτήματά μας κι ἂν θέλουμε μποροῦμε νὰ τὰ σημειώνουμε σὲ κάποιο χαρτάκι γιὰ νὰ μὴν τὰ ξεχνοῦμε. Ἡ ἐξομολόγηση εἶναι θεληματική, κατανυκτική, ἀποφασιστική, κατηγορικὴ καὶ εἰλικρινής. Ἐχθροὶ στὴν ἐξομολόγηση εἶναι ὁ ἐγωϊσμός, ἡ δικαιολογία ποὺ προβάλουμε πολλὲς φορές, ἡ πολυλογία, ἡ αὐτοδικαίωση, ἡ ντροπὴ ἀλλὰ καὶ ἡ κατάκριση ἐναντίον ἄλλων.

Βρισκόμαστε στὸ μέσον τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς καὶ ὁδεύουμε πρὸς τὸ Πάσχα. Γι΄αὐτὸ ἂς τρέξουμε στὸ πετραχείλι τοῦ πνευματικοῦ μας γιὰ νὰ βροῦμε παρηγοριὰ καὶ ἐλπίδα. Ἂς τὸ γνωρίζουμε ὅλοι, ὅτι χωρὶς Θεὸ δὲν θὰ ἀνταπεξέλθουμε στὴν κρίση ποὺ διανύουμε.

Καλὴ μετάνοια, καλὸ Πάσχα!

Αναδημοσίευση από: Ρωμαίικο Οδοιπορικό

Δεν υπάρχουν σχόλια: